آخرین اخبار

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد: دولت به حوزه فرهنگی این استان توجه ویژه کند

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه وبویراحمد گفت: آسیب‌های اجتماعی نیازمند پول و اعتبار است اما خبری از بودجه نیست. دولت در مسئله محتوای فرهنگی توجه خاصی دارد اما در بحث هزینه کرد برای کارهای فرهنگی ضعیف بودیم.

اشتراک گذاری
06 آذر 1402
کد مطلب : 9797

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت‌الله سید نصیر حسینی در نشست شورای فرهنگ عمومی که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد،  گفت: ضمانت اجرای مصوبات شورای فرهنگی عمومی معضلی است که با آن مواجه هستیم و باید رسیدگی شود تا مصوبات ضمانت اجرایی داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارشناسان و دانشگاهیان زحمت می‌کشند مشکلات فرهنگی را شناسایی، بررسی و راه‌حل ارائه می‌شود اما در گام آخر ابتر می‌ماند.

وی بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی نیازمند پول و اعتبار است اما خبری از بودجه نیست دولت در مسئله محتوای فرهنگی توجه خاصی دارد اما در بحث هزینه کرد برای کارهای فرهنگی همیشه ضعیف بوده‌ایم.

امام جمعه مرکز کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه مسئله فرهنگ زیربنا است گفت: در هر امری که بخواهیم پیشرفت کنیم باید مسئله فرهنگ در وهله اول مورد توجه باشد انقلاب اسلامی هم یک انقلاب فرهنگی بوده است و پیشرفت‌های اعجاب‌انگیز برای کشور ما ایجاد کرده است.

آیت‌الله حسینی بیان کرد: اگر در حوزه فرهنگ هزینه کنیم حتما نتیجه می‌گیریم اینکه ما کار نکنیم و هزینه هم صورت نگیرد اما کار بخواهیم امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به حقوق و مزایایی که برای امام جماعت یک منطقه پرداخت می‌شود، گفت: درآمد امام جماعت چهار یا پنج میلیون تومان است چگونه با این درآمد پایین که کفاف زندگی او را نمی‌داد انتظار کار فرهنگی داشته باشیم، نظام جمهوری اسلامی باید در حوزه‌های مختلف خصوصا زیرساخت‌های فرهنگی هزینه کند.

آیت‌الله حسینی عنوان کرد: در برخی مناطق اصلا مسجد نداریم که این مناطق هم باید موردتوجه دولت باشد، البته قریب به یک هزار مسجد در استان به برکت نظام اسلامی احداث شده است.

پایان پیام/ک



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =